Aller au contenu

Featured Replies

Posté(e)
comment_148872

mini 534 chevaux

990 KG

des possibilitées d'acceleration hors du commun

mais la voiture ne fait pas le pilote , la preuve ma caisse pese minimum 1350 KG , est tres loin de faire cette puissance et pourtant sur piste je suis plus rapide biggrin.gif

Chassis

Full spaceframe using mainly 38mm x 1.5mm dia tube MIG welded. Panelled in 1.5mm NS4 alloy sheet. Designed to accept engines up to 1000 bhp.

Body

Unstressed GRP finished in silver metallic.

Wing

Double element track design in carbon fibre.

Interior

Ultima leather seats and Ultima white instruments.

Lighting

Ultima triple headlight system.

Screen

Laminated glass. Full U.S.A. and European certified.

Suspension

TIG welded double unequal length wishbones with nylatron joints.

Alloy uprights in LM25.

Fully adjustable coil spring dampers.

Steering

Alloy sports rack and pinion 2.4 turns lock to lock.

Brakes

12.5" curved vane vented disc brakes all round with four pot callipers and mechanical handbrake.

Adjustable brake bias front to rear. All s/s TUV hoses.

Engine

Chevrolet 6.3 litre V8.

Power - 534bhp - 528ft-lbs torque.

Gearbox

Porsche G50 five speed transaxle.

Wheels

9" x 18" front, 13.5" x 18" rear alloy three piece with

5 stud centres machined from billet alloy.

Tyres

m billet alloy.

Tyres

Goodyear Eagle F1 GS-Fiorano tyres

245/35/ZR18 front 335/30/ZR1 rear

8

Dimensions

Length

4000mm

Width

1850mm

Height

1070mm

Wheelbase

2560mm

Ground Clearance

120mm

Weight (Chevy V8 )

990kg

d'autres details ici :http://www.auto-museum.net/vehicule/details-315-Ultima+GTR+640+2005.html

Posté(e)
comment_148874

Ca coute combien ? C'est immatriculable en France ? Conduite à gauche possible ? :idea:

C'est con quand même la France. Vivement qu'un jour on puisse avoir des petites voitures en kit immatriculables comme dans d'autres pays (en particulier la GB). Ca fait mal au cul d'être derrière les rosbifs quand même ! :idea:

Posté(e)
comment_148899

Fabuleuse auto que l'Ultima!!!

bien sûr que si c'est un poireau qui conduit,forcement !!!

Car une telle auto avec son rapport poids/puissance est monstrueuse,et de plus faite pour rouler sur piste une véritable "formule" sur piste,un monstre quoi. :idea:

Et je comprends l'anthousiasme de Jean phi,d'avoir accroché a son tableau une telle caisse,même si le gars est pas terrible a son volant.

Well done again!!!! Jean Phi. :idea:

Créer un compte ou se connecter pour commenter