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Nouveau 6 cylindres en ligne BMW


Invité ProttiBMW

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Invité ProttiBMW

6 Cylinder Valvetronic

258 HP at 6,600 rpm with a maximum torque 300 Nm (221 lb-ft) at 2,500 rpm.

6cyl1.jpg

6cyl2.jpg

P0014629.JPG

Et d'autres infos:

Here's the latest intelligence on the next generation 3-series:

o The 4 and 2 series name designations will not be used.

o iDrive will be available in conjunction with the navigation system only, similar to the 1 series.

o Dynamic Drive will most likely not be available.

o The car will feature a central computer system that can be updated with new features throughout the car's life cycle.

o Airbag, seat and door sensors are connected, enabling the computer system to detect the size and position of all passengers and to deploy airbags as needed based on that information.

o Next generation xDrive will be available for the sedan and wagon.

o The convertible will not have a retractable hardtop.

o An improved gearbox titled CSG (Central Synchronized Gearbox - similar to Audi's DSG) will be available at the end of '06. Unlike Audi's double clutch system, it will feature a single clutch that can operate significantly faster than current ones.

o New, lighter generation of inline 6 Valvetronic engines is in the works.

o Two turbo engines are presently planned: an i6-ti with 333HP and a V8-ti with 450HP that will not be used for the 3 series.

o The various 3 series models can be produced at any of BMW's five plants.

Introduction dates:

o Sedan (E90) - IAA 2005

o Wagon (E91) - Geneva 2006

o Coupé (E92) - Paris 2006

o Convertible (E93) - Detroit 2007

Final engine line-up:

o 316i, 122 HP

o 318i, 150 HP

o 320i, 177 PS

o 323i, 204 HP

o 325i, 231 HP

o 330i, 265 HP

o 330ti, 333 HP

o M3, 401 HP

o 318d, 122 HP

o 320d, 163 HP

o 325d, 204 HP

o 330d, 238 HP

Ca va être pas mal je pense... :roll::lol::lol:8)8):):)8)

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Invité jg M POWER

et la 330ti quand même 333cv c kelk chose quand même :roll:

on va faire des boure avec des i normal quand même c ca levolution mais bon pour les voir ces caisse :lol: a mon avis ca va chiffre tout ca

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Invité ProttiBMW
et la 330ti quand même 333cv c kelk chose quand même :roll:

on va faire des boure avec des i normal quand même c ca levolution mais bon pour les voir ces caisse :lol: a mon avis ca va chiffre tout ca

D'où le problème... :lol:

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o Two turbo engines are presently planned: an i6-ti with 333HP and a V8-ti with 450HP that will not be used for the 3 series.

C'était écrit noir sur blanc.

C'est bien un turbal le 330ti. :roll:

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Nan, c'était juste pour différencier les compacts de la berline. C'est comme pour le c sur le coupé, ça veut pas dire compresseur :roll:.

Et sur les diesels E46, le td ne veut pas dire turbo d mais diesel avec le t qui correspond à la gamme compact.

Voilà.

Par contre, sur les vieilles 324td et 524td, 325td, etc.., là ça voulait dire turbo d.

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En fait, je crois que BMW n'a pas voulu ce compliqué la vie avec le nom de ces diesels comme le font les autres du style turbo diesel injection directe common rail machin truc.

I = Injection

D = Diesel

T = Compact (peut-être un mot commencant par T en Allemand = compact)

C = Coupé

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