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CSL Cup Competition Brake Kit (E46 M3 & CSL) by Alcon


Highmast

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nouveauté, un kit frein proposé par Thorney Motorsport pour la CSL cup...(course et chmapionat pour CSL made in england)

le prix: £3,650.00

explication...

Co-developed with Alcon & Thorney Motorsport - this is the kit for use in the CSL Cup. When purchasing, please put your competition number in the comments box.

We’ve been a long advocate of the AP racing brake upgrades for the E46 M3 for some years, the standard brakes are so poor that the AP upgrade has been one of the most popular for M3 owners such is the radical différence the AP brakes offer. However over time we have grown more and more unhappy with the limitations of the AP kits especially on track for both road and race cars. For road cars that go on track we have found the that AP kits do not offer complete braking security for all applications, the relative extra weight of the road car trim (even in CSL form) mean that even with AP’s front and rear with high specification brake pads you will still run out of brakes before the end of even a moderate session on track, this is typically manifested by people experiencing excess pad deposit build up or warped disks – both a sign of excess heat from the braking system. On track this is even more evident, even running on Kumho track days tyres the AP brake set up would barely last 60% race distance before eventually giving up the ghost, a point noted by other competitors in the Kumho BMW Championship where our lap times would slowly rise after half race distance, purely down to brakes. With the new CSL Cup race series taking shape we suspected that the AP’s would not be able to cope with running on slicks either.

Thorough analysis of the braking system showed three things:

- Front and rear disks could be larger.

- The callipers were still twin block and therefore generated flex.

- The rear kit was calliper only running only a sold rear disk.

- The disks were fixed with no floating arrangement.

We did consult with AP over creating an upgrade but eventually we worked with Alcon to develop the new CSL Cup brake upgrade. This kit has been developed with one desire – maximum brakes for the E46 châssis regardless of use, abuse or function, no more warped disks, no more brake pad deposit, no more fade, no more shorter track sessions due to brake loss, no more half distance racing – this is quite simply the highest capacity brake upgrade possible for the E46 châssis:

- Larger front disk – 365mm (AP has 355mm)

- Larger rear disk – 343mm (AP has standard solid rear disk)

- Monobloc calliper – stiffer, less flex, less deflection (AP has twin block).

- Rear disk is separate bell and much larger size for better heat dissipation.

- Full floating set up front, semi floating rear.

- Choice of pads.

- Braided hoses.

- Uprated brake fluid.

This is the highest possible brake set up we can design for the E46 châssis.

en bref...hormis l'alternative AP racing qui "était" l'ultime upgrade pour E46...hors même le kit AP reste insuffisant en usage "vraiment" intensif, surtout avec des slicks et avec des températures trop élevé dans le circuit de freinage.

développé avec Alcon, ce kit complet avec disque non OE à l'arrière est l'ultime kit destiné à une utilisation extrème...

bref le kit ultime...a moins que un porsche carbone céramique soit au même prix!

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c'est pas une connerie seb, c'est le kit de freins "Alcon" Alcon étant la marque des étriers de fabrication 100% US et c'est PCF qui fourni les disques (performance friction)

Apparement les retours sont bons pour le moment.

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euh oui, je suis raide comme la justice :P (put***n de crise!)...mais bon, faut bien se tenir au courant!

pas bolle sa :mrgreen:

mais c est bien d avoir se petit lien sous le coude , au cas ou la crise passerai plus vite que prévue :ptdr:

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les jts en 18 ne seront pas trop petite puisque on voit le kit avant celui en 6 piston avec une jts de team dynamics pro race 1.2, or elle n existe pas en 19 donc ca rentre dans les 18.

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Ca c'est le genre de truc que je rêve depuis plus d'1 an et demi :mad:

Dommage que la crise m'est mis dans la merde....

Sinon, si je comprend bien, faut être enregistré dans la CSL Cup pour commander ces kit ???

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J'ai des 355 sur mon E46 et pour mettre les 18pouces c'est limite limite alors avec 1cm de plus de diametre ca releve du miracle :mad:

ba ui mais la preuve est la que ca passe puisque, c est jts ne sont disponible que en 18, maintenant sur ma voiture jai surment le même kit que toi le ap disque en 355 et etrier 6 piston, je suis en 19 et comme toi je croyait que ca ne passait pas, or jai essayer des 18 pour voir si ca passait et ca a passé donc voila quoi :-(

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  • 11 mois plus tard...

J avais trouver aussi mais quelqu un peut m expliquer pourquoi il y a marquer 3990 livres en bas de page pour avant arrière et quand on clic on est a 3175 livres que manque il?

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Car moi je veux le kit complet avant arrière en rouge si possible ou noir dans la plus grosse version merci de me mettre le lien exacte merci

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