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BMW prépare une Série 1 ///M


Paul

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En attendant de pouvoir trouver un moment afin de traduire cet article, le voici en version originale (US) : While rival AMG has gone after the supercar market with its SLS, expect BMW’s M division to respond with a baby blaster. Sources at the high-performance-oriented M division insist that while it would love nothing more than to combat the SLS head on, its key priority is to rush in a sub-M3 hot BMW on to the market. While BMW itself has this market nicely covered with the twin-turbo, in-line six-cylinder 135i (and even the 123d for Europe) coupe, highly-placed sources insist the next-generation 1-Series will have a high-speed M flagship.

The baby M should line up against the next Audi S3, which would pitch its pricing at around the €35,000 mark in Europe, or probably $10,000 less than the next-generation M3 in North America.

With M now headed by former Mini brand manager Kay Segler, the idea of a hotter two-door has taken root in M division, with Segler insisting: “The priority right now is a more affordable model underneath the M3”.

It’s not likely to carry over the M3’s screaming V8 engine, though. Sources tell Leftlane that it will probably develop the 135i’s straight-six to punch out around the 330hp mark.

One thing’s for sure, though: The baby M will not follow the naming tradition of the rest of the range to carry a simple “M” before its body series.

“The M1 name to us is a sacred thing for a car that marked an important turning point. It won’t be called the M1,” a source told Leftlane.

Instead, it could be simply the 1-Series M".

Source : http://www.leftlanenews.com/bmw-1-series-m-2.html

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étant donné que son moteur sera surement le 3L biturbo, il poura tout autant se préparer que la 135i, donc surement possible d'atteindre les 400cv... :D enfin on l'éspère... avec un châssis digne de ce nom même si déja le châssis de la série 1 est une pure merveille...

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Je vois pas trop l'interet ....

On a meilleur temps de partir d'une 135, de lui changer suspat + ligne + autobloc + reprog ....

Ca reviendra moins chere ...

tout comme on pourrait partir d'une 330ci pour essayer d'arriver au niveau de performance d'un m3 8-)

le ///M c'est le coté obscure de la force :wink:

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tout comme on pourrait partir d'une 330ci pour essayer d'arriver au niveau de performance d'un m3 8-)

le ///M c'est le coté obscure de la force :wink:

Oui, c'est vrai.

Juste un peu déçu qu'ils ne nous fasse pas un vrai monstre.

Mais je crois que ce n'est plus la politique actuelle, et que ca le sera de moins en moins ... :nickel8:

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